پوسیدگی هایی مغزی در بیماران اسکیزوفرن
نوشته شده توسط : Dr. Dalake

پوسیدگی هایی مغزی در بیماران اسکیزوفرن:تحقیقی جدید کشف کرد که آسیب ناشی از عدم تعادلی شیمیایی در مغز با اختلال اسکیزوفرنی مرتبط است.

اسکن های ام آر آی “پوسیدگی هایی مغزی” در بیماران اسکیزوفرن
دانشمندان علوم اعصاب با استفاده از نوع جدیدی اندازه گیری ام آر آی ((MRI، سطوح بالاتری از فشار اکسایشی را در بیماران اسکیزوفرن در مقایسه با هر دو افراد سالم و مبتلا به اختلال دو قطبی گزارش کردند.

دکتر فی دو دانشیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد و محقق سردبیر این مطالعه بیان کرد: مطالبه ی انرژی شدید از سلول های مغز منجر به تراکم گونه های اکسیژن بسیار واکنش زایی مانند رادیکال های آزاد و پروکسید هیدروژن می شود.

در موارد زیادی تصور بر این بود که در اسکیزوفرنی عمل اکسایش بیش از حد، که در برگیرنده ی یک نوع واکنش شیمیایی بوده و عامل ایجاد زنگ زدگی در فلز، منجر به التهاب و آسیب سلولی می شود. اما اندازه گیری این فرآیند در مغز انسان زنده چالش برانگیز بوده است.

تشخیص بیماری اسکیزوفرنی
دو و همکارانش در بیمارستان مک لین، تنش اکسایشی را با استفاده از تکنیک جدید طنین مغناطیسی طیف نمایی اندازه گیری کردند. در این تکنیک با استفاده از اسکنرهای ام آر آی با سنجش غیرفراگیر، غلظت مغز را در دو مولکول NAD و NADH اندازه گیری می کنند تا نحوه توانایی دقیق مغز را در از بین بردن اکسید شدن های شدید نشان دهند. دو از بین 21 بیمار دارای اسکیزوفرنی مزمن رشد صعودی 53 درصدی اکسید شدن در NADH رادر مقایسه با افراد سالم همسن مشاهده کرد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-پوسیدگی هایی مغزی در بیماران اسکیزوفرن





:: برچسب‌ها: تقویت مغز , دارودرمانی اسکیزوفرنی , پوسیدگی هایی مغزی ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: